Search My Blog

Thursday, September 9, 2010

Pembetulan warna Mini Rex...

Salam...

Merujuk kepada beberapa post saya yang lepas tentang Mini Rex yang saya beli, saya ingin membuat sedikit pembetulan tentang warna arnab tersebut. Setelah merujuk kepada laman web rasmi National Mini Rex Rabbit Club ( http://www.nmrrc.net/ ) saya dapati warna arnab Mini Rex saya itu (Rexy namanya) bukanlah Chocolate Otter...tetapi Castor. Maklumlah, baru nak berjinak-jinak dengan Mini Rex ni, baru nak kenal warna2nya. Untuk itu, saya sertakan sekali gambar Mini Rex saya sekali lagi...


Ini pula gambar pasangan Rexy yang akan saya bawa masuk ke Reko Rabbitry insyaAllah pada hujung bulan ini. Kalau mengikut tuan asalnya, warna Mini Rex betina ini adalah Blue Otter, tapi bila saya check dalam laman web NMRRC, warna yang paling hampir adalah Opal. Nanti saya akan cuba emailkan gambar ni kepada ahli NMRRC untuk mendapatkan kepastian. InsyaAllah saya akan maklumkan warna sebenarnya apabila telah mendapat kepastian.

Di kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada rakan2 breeder, pembekal2, peminat2 arnab dan pembaca2 blog ini serta Muslimin dan Muslimat sekalian. Diharapkan anda semua terus menyokong industri penternakan arnab di Malaysia. Sekian, terima kasih. Wassalam.

No comments:

Post a Comment